Rozkład dnia
Godziny | Zajęcia |
---|---|
600 ̶ 815 | Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne ̶ stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-kompensacyjnym oraz z dziećmi zdolnymi, zabawy integrujące grupę. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego typu. Zabawy ruchowe przy muzyce, ćwiczenia poranne. |
815 ̶ 830 | Przygotowania do śniadania ̶ czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
830 ̶ 900 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
900 ̶ 1000 900 - 930 (maluszki)
| Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnych z tematyką zajęć. Stwarzanie sytuacji zadaniowych uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych. Spacery i wycieczki, pobyt na powietrzu. Gry i zabawy: ruchowe, sportowe, ćwiczenia gimnastyczne, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, eksperymenty, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych. |
1000 ̶ 1115 930 - 1115 (maluszki) | Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczycielki. |
1115 ̶ 1130 | Przygotowania do obiadu ̶ czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
1130 ̶ 1200 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie przy stole. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. |
1200 ̶ 1230 1200 - 1400 (maluszki - odpoczynek na materacach w piżamkach) | Relaks, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej, zabawy uspokajające i relaksujące, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy w teatr. Praca indywidualna lub zespołowa, zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. |
1230 ̶ 1415 | Zabawy inspirowane przez dzieci, rozwijające naturalne aktywności dzieci: społeczną, językową, poznawczą, artystyczną, ruchową i zdrowotną, udział w koncertach i przedstawieniach. Praca kompensacyjno-wyrównawcza polegająca na wspieraniu rozwoju dziecka poprzez zabawy dydaktyczne, pobyt na powietrzu. |
1415 ̶ 1430 | Podwieczorek. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
1430 ̶ 1700 | Zabawy inspirowane przez dzieci z niewielkim udziałem nauczycielki. Zabawy edukacyjne. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |